Bedste forum software?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Apex
Begynder
Bedste forum software?

Indlæg af Apex » 14. dec 2011, 22:47

Hej,

Jeg skriver dette indlæg, da jeg vil høre hvilket forum software der er det bedste? Enten gratisforum eller et der koster lidt, men ikke en formue.

Her på NemProgrammering bruger de jo phpBB, og antager derfor (ud fra deres erfaringer), at det er et af de bedste gratis forums?... men er det korrekt?

Da jeg vil fokusere på det danske marked med mit forum, er det et must det er på dansk.

Selvfølgelig er det vigtigt, at det er brugervenlig.

Dog foretrækker jeg også, at der er gode muligheder for at kunne tilpasse layoutet til sit eget design - farver, grafik og dimensioner.

Håber I kan give nogle gode råd, da jeg gerne vil bruge det bedst mulige, så jeg ikke skal skifte efter kort tid.

Jeg kan lige sige, at jeg for et stykke tid siden legede lidt med SMF, dog har jeg aldrig implementeret det - og jeg må sige jeg på trods af siden ikke er officiel, er jeg skuffet over antallet af falske profiler.

Tillægsspørgsmål: Hvis jeg enten selv lærer at lave et forum på et tidspunkt, eller får andre til det - er det så umiddelbart muligt (uden de store problemer) at konvertere et af disse standardforums data til ens eget? (spørger da jeg selvfølgelig lægger vægt på det, hvis det er muligt at have det med i betragtningen).

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Bedste forum software?

Indlæg af ThomasI » 15. dec 2011, 09:58

Hej Apex,

Jeg har kun erfaring med PhpBB3, og indtilvidere er jeg ganske tilfreds med hvad det levere.

Du får både:

- God support via phpbb support forums osv på nettet
- Nemt kontrolpanel
- Open source = rediger og ændre desginet så meget du vil
- En masse "plugins" som man nemt kan instalere
- Masser sprogpakker - deriblandt dansk

Så jeg kan kun sige thumbs up for phpbb :)

Ved der findes andre open source forums, men har ikke prøvet dem så kan ikke udtale mig

Med hensyn til at flytte et forum til et "custom made" forum, så tror jeg ikke det vil være et problem så længe database strukturen er nogenlunde ens på begge forums ;)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 15. dec 2011, 12:59

Hej Apex.

Ligesom ThomasI har jeg også selv kun prøvet at bruge phpBB forums, og ligesom ham er jeg godt ud tilfreds med hvad jeg har fået.
Det er et stabilt og nemt forum at bruge både som bruger, moderator og administrator.
Nu kender jeg en at der selv har siddet og lavet et forum igennem programmering og der vil jeg så lige tilføje at man ikke bare lige sætter sig ned og laver det. Hvis man gerne vil have et ordentligt forum så skal der være muglighed for at man kan sende beskeder internt mellem brugerne, man skal have muglighed for at anmelde et indlæg, og man skal have mugligheden for at kunne banne dem som ikke opfører sig ordentligt.
De ting jeg nævnte er lige de mest basiske, og det er bestemt ikke ting man bare lige laver, også selvom man er godt inde i programmering.
Men jeg vil nok anbefale dig uanset hvad så at bruge et gratis forum da der er lavet så mange fantastiske i dag som næsten er bedre end alle dem du næsten ikke kan betale dig ud af. :)
Og så lige en tilføjelse til den danske udgave, den kan hentes her: http://www.olympusdkteam.dk/viewforum.php?f=175
Og det er hele installationspakken du har fået et link til der, så den skal bare smides ind i den mappe hvor du gerne vil have den. :)

Brugeravatar
PatricksGamerTag
Rutineret
Rutineret
Geografisk sted:Nordjylland, Visborg

Indlæg af PatricksGamerTag » 15. dec 2011, 20:52

Hej Apex

Jeg syntes også selv personligt, at phpBB er det bedste. Har prøvet MyBB, men syntes stadig at phpBB er det bedste.. Det er meget brugervenlig, og som Thomas sagde har det mange gode funktioner.
Har bruge phpBB i rimlig lang tid. Og har aldrig haft problemer med det, og vis der er noget man ikke kan finde ud af er der helt sikkert en video med det på YouTube :)

Besvar