hvvor meget skal man kunne ??? for at lægge på nettet.

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
fynnen
Begynder
hvvor meget skal man kunne ??? for at lægge på nettet.

Indlæg af fynnen » 17. mar 2013, 10:36

Håber der er nogen der kan svare mig. vil bare gerne hører,
hvor meget jeg egenligt skal kunne for at kunne lægge min side på nettet. jeg mener selv( meget simple sider, html og css) og hvad jeg kan se så virker de.
det store spørgsmål er så.. kan jeg ikke nu finde mig et hotel for at lægge det på nettet.
eller skal jeg også igennem javascript og php osv, for at kunne det så.
håber der er nogen gode sjæle til at guide mig lidt..

hilsen fynnen

stig
Entusiast
Entusiast

Re: hvvor meget skal man kunne ??? for at lægge på nettet.

Indlæg af stig » 17. mar 2013, 11:57

Find du dig bare en hotel og få side smidt på nette.
Hvis du har fået siden til at køre fint i HTML så ser du klar hvis du selv er til freds med siden.

Du skal lige havde fundet et FTP program til at uploade siden med, jeg bruger Core FTP LE det er gratis og funger fint.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Indlæg af Daniel » 17. mar 2013, 12:26

Den eneste måde du kan vurdere om dit indhold er klar til at komme på nettet, er hvis du selv føler du er tilfreds med resultatet. :)
Hvis du har en hjemmeside, som har en masse artikler om et emne, så er HTML og CSS fint, selvfølgelig skal du hen og oprette en ny side hver gang du vil skrive noget nyt, men det er sådan de fleste er startet ud.
Derefter kan det dog helt klart anbefales at lære om PHP, og så eventuelt bygge videre på din nuværende hjemmeside, det kan være du lige pludselig ser et eller andet smart hvor du tænker det kan forbedre noget af det du har lavet før.

Så hvis du syntes det er klart, så er det også klart til nettet, om du så vil bygge videre på det du kan og eventuelt den pågældende hjemmeside, det bestemmer du helt selv. :)

fynnen
Begynder

Indlæg af fynnen » 17. mar 2013, 16:47

tusind tak. den er simpel men den viser hvad den skal.. :D
og ja fortsætter da med at læse videre i np`s videoer.
så stor tak for det i yder, for os nybegyndere... :)
venlig hilsen fynnen

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 17. mar 2013, 16:56

Kommer an på hvor meget din hjemmeside skal kunne.

Men lad os sige du vil lave en simpel brugbar hjemmeside så skal du kunne HTML som det grundlæggende. Og derudover CSS til at bestemme udseendet på siden.

Derudover skal du jo have et tekstredigeringsprogram som du kan skrive koden i.

Også skal du have en FTP klient til at uploade filerne fra din computer til et webhotel så andre kan se din hjemmeside.

Du behøver slet ikke kunne Javascript og PHP for at lave en hjemmeside. Det giver bare nogen ekstra muligheder for hvad du kan lave og gør mange ting lettere at ændre.
Men du kan sagtens starte med at lave din hjemmeside i HTML og CSS også hvis din hjemmeside vokser sig stor så kan du lærer PHP og opleve de fordele der er der.

En grund til at bruge PHP er at du så kan have din menu ét sted også inkluder den på alle dine sider. Når du så skal ændre i menuen så skal du kun ændre i én fil også ændre du menuen på alle sider.

Ellers er der også mulighed for at bruge services som http://www.123hjemmeside.dk/ eller programmer der skriver koden for dig hvor du bare skal vælge udseendet. Men det er da klart sjovere og bedre og kunne skrive koden selv.

tobrukdk
Nørd
Nørd

Indlæg af tobrukdk » 18. mar 2013, 13:08

Hvis jeg var dig vil jeg start med at lærer de vigtigt html og css ting!.

Du må gerne kigge på css3 og html, men det skal første være når du har kigget på det helt fra bunden.

Php giver dig langt flere mulighed hvis man vil arbejde med det. Dog hvis du ønsker at arbejde med php skal du helt klart gøre det med mysqli dog ikke mysql da det er usikkert.

Javascript kan du lave nogle fed ting som du kan bygge op med mysqli og php!

Da jeg start med programmering gør jeg sådan her:

1. Html Lærer de vigtigt ting (Der findes meget html muligheder)
2. Arbejder med css/photoshop (Andre billede programmer)
3. Arbejder med php læse omkring på nette med php og forums eller php.net
4. Arbejde med database/mysql og senere til mysqli
5. Lære noget nyt hver dag og snakke med venner og forums omkring hvad jeg måske kan gøre bedre.

det var sådan jeg gøre.

Håber du fik noget ud af mit svar.

Besvar