konstruktiv kritik af nyt design.

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
stig
Entusiast
Entusiast
konstruktiv kritik af nyt design.

Indlæg af stig » 29. aug 2012, 17:41

Jeg har været i gang med at lave et nyt design til min hjemme side da det er på tid at den får en overhaling.
Det som var planen var at konverter det meste af indholdet til en blog, da den som kommer forbi så ville kunde smide en kommentar.
Selv siden køre Joomla og jeg har installeret K2 til at styre blog delen.
for at signalere ændringen skal siden også havde en nyt design som er mere blog venlig, og jeg har længe haft løft til lære at lave en skabelon fra bunden, så nu har jeg fået lavet et design, som jeg gerne ville havde nogle kommentar på inden jeg arbejder hvider.
Siden er KUN optimeret til Firefox så hvis du bruger en anden browser vises siden ikke korrekt, men den færdige side bliver selv følge optimeret til samtlige store browser.
http://team7000.dk/csstest/templet01.html

jeg har brugt HTML og CSS samt noget CSS3 til designet, der er ikke brugt bilder eller andre trick.
Når skabelinen er færdig, skal dem skrives om til PHP og til sidste implanteret med joomla skabelin opsætning.
Grunden til jeg ikke har bruge PHP aller rede nu er at jeg er rimelig uerfaren med PHP, så jeg har vurderet at det ville være hurtige at skrive første udkast i HTML, da jeg har nogen lunde styr på der.
Så kik forbi og lad mig høre din mening hvad som dur og hvad som ikke dur.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: konstruktiv kritik af nyt design.

Indlæg af scootergrisen » 29. aug 2012, 18:23

For meget gradient.
Øverst hvor der står stigs corner og der er noget mellemrum øverst ville jeg hellere halvere højrden af logoet og lave det der ikke er mellemrum øverst så man ikke skal scroll ned så meget.

Ellers ser det fint ud.
Så mangler du bare noget indhold så man kan se om det virker rigtigt.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 29. aug 2012, 19:43

Det ser fint ud... og du får da brugt en del css3 kan man se ;) - overvej dog at skrotte nogle af de mange gradienter som scootergrisen også er inde på...

Derudover kunne det også være godt hiv din tekst i din hoved-menu kunne blive centreret så den står mind i og ikke nede i bunden af menuen... :D

stig
Entusiast
Entusiast

Indlæg af stig » 29. aug 2012, 22:44

Der med teksten i headerèn og centreringen vertikalt, det drillet en del lige ind til jeg luret hvordan jeg skulle løse problemet.

Først prøvet jeg at løse problemet med

Kode: Vælg alt

vertical-align: middle;
men den kommando kan jeg ikke få til at virke lige meget hvordan jeg greb det an.

Måden jeg løste det på var ved ikke at definere nogle højte at headerèn og så padding top og bund.

Angående gradient, ja så har jeg nok over drevet det en del , men når man først kommer gang er det rigtig nemt at havde med at gøre, og ikke mindst fjerne igen, når jeg tænker hvor bøvlet det er at lave uden css3.

Som i kan se så har jeg lige lavet et meget hurtig tekst med foto så man beder kan se hvordan en ”rigtig” tekst ser ud.

Jeg har lade første prøve ligge men ned tekst, og lagt en revider udgave op.

Første forslag http://team7000.dk/csstest/templet01.html
Andet forslag http://team7000.dk/csstest/templet02.html

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 30. aug 2012, 10:42

Jeg ville nok vælge første forslg, men få lige rettet overskriften til en farve man rent faktisk kan læse ;)

Fin jernhest btw :P

stig
Entusiast
Entusiast

Indlæg af stig » 30. aug 2012, 13:42

Ja designet ser noget andre ledes ud når der kommer indhold på siden.
Genlerral skal jeg havde kikket på stylinge af de forskellige skrift typer så de hænger bedre sammen.
Tro så småt jeg gå hvider til næste skridt at få skrevet det i PHP.

Så skulle du se jernhesten i dag den er blevet kraftig ombygget, så den er ikke til at kende.
Billede

stig
Entusiast
Entusiast

Indlæg af stig » 1. sep 2012, 00:30

Så har jeg fået konevatret til PHP og videre over i joomla og pt køre skabelonen rimelig men der er stadig væk nogle ændringer som jeg skal havde kikket på før den er hel færdig.

Kan godt se at jeg er rimelig ny i det her skabelon halløj, men jeg lære en del under vejs, og jeg har
stor gavn af firefox da man der har mulighed for at revider koden live på side under vejs.

stig
Entusiast
Entusiast

Indlæg af stig » 2. sep 2012, 22:08

Pu ha, det har drillet, jeg havde en del bøvl men at integrerer K2 modulet, sås smart jeg aktiverer det , gik der hel galt.
Så det jeg skrotte første udkast, jeg havde heller ikke fået lavet et ordentlig system til at finde de forskellig kode stumper igen.
Så jeg startet for fra og denne gang var jeg meget omhyggelig med at skrive noter undervejs, så jeg ved hvorfor de enkle koder er lavet og hvad de skal gøre godt for, yder mere har jeg prøvet at lave et system i CCS filen så jeg ved hvor jeg skal kikke efter en stump kode hvis det bliver nødvendig.

Her i anden omgang har jeg stylet div dynamisk, så jeg et enkel sted bestemmer hvor bred siden skal være, så kan jeg hurtig ændre bredden, hvis det skulle blive nødvendig.

Pt køre CSS3 kun i Firefox, så nu skal jeg til at havde lave præfiks til de andre browser.
Har testet på mobilen og der ser det også fint ud lige på nær Css3 men det bliver klaret med præfiks.

http://team7000.dk/joomla/index.php/k2

stig
Entusiast
Entusiast

Indlæg af stig » 4. sep 2012, 22:27

Jeg må desværre kaste håndklædet i ringen, med at bruge css3 til det ny design.
Det er gået smerte frit med at få det til at køre i næsten samtlige browser, lige på nær i IE.
Jeg er godt klar over at der er flere at de funktioner jeg brugte som ikke tilgængelig i IE i nu.
Men afrundet kanter skulle jo kør fint , på IE, det gør det også lige id til jeg læser det ind i joomla så forsvinder en kode stump som bliver brugt til det.

Jeg har også kæmpet med andre problem som kun , var til stede i IE, skal da lige love for at den browser skal havde alt ind med skeer.
Så hvis Bill kommer forbi her i nær frem tid , har jeg lige et par ting at snakke med han, sikke en gang L...
jeg viste godt det ikke lige var det bedste produkt, men det er slåen hvor meget svære den er at lave kode til.

Men jeg har jo hele tide været klar over at jeg ikke ville kunde få det hele til at virke på IE, og det var enlig ment som et studio i at lave skabeloner til joomla.

Så nu vil jeg gå gang med et lave skabelonen, af foto stumper, som hele tiden har været nødvendig for at få det designet til at virke.

Besvar