Windows skærmdeling?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
Windows skærmdeling?

Indlæg af Josefine » 10. aug 2012, 18:40

Hey, jeg er i gang med at prøve at få min Macintosh Snow Leopard tilsluttet vores stationære Windows 7 Home maskine, så jeg via skærmdeling kan styre vores Windows derfra.
Grunden til dette er, at jeg tit skal bruge Internet Explorer til at teste mine hjemmesider i, og det har vi jo self. kun på vores stationære, og vi har altså ikke nok skrivebordsplads herhjemme til, at jeg sådan lige kan sidde med både min Mac og vores Windows og ordne det hver gang - det er VILDT besværligt!
Da vores computere jo self. er på samme netværk, vil jeg derfor gerne kunne bruge skærmdeling til at styre vores Windows fra, da det ville spare mig for meget tid og besvær - og det er NÆSTEN lykkedes.
Jeg har sørget for et password til vores hjemmedelingsgruppe, har vores Windows IP adresse, og jeg har også oprettet forbindelse til den. Jeg kan hente vores filer osv. derfra nu.

MEN .... Jeg kan ikke få skærmdelingen til at virke :roll: ! Når jeg prøver at oprette forbindelse med VNC, siger den, at vores Windows ikke har skærmdeling slået til.
Uuuhum - det har jeg jo selvfølgelig nemt ordnet på min Mac ved at gå ind i Systemindstillinger -> Skærmdeling og har slået den til osv., men hvordan dæææælen gør man det på en Windowsmaskine??
Kan man ikke godt det? Eller SKAL man installere VNC eller et andet skærmdelingsprogram på den?
Jeg vil MEGET MEGET gerne undgå at installere noget som helst software på vores Windows nemlig.

Så... Windows-eksperter? :P

Josefine
Geni
Geni

Re: Windows skærmdeling?

Indlæg af Josefine » 10. aug 2012, 18:45

Måske er det her:
Turn on the ‘Remote Desk Top’ Protocol. To do this look at the tabs in the ‘system’ window. Click the ‘Remote tab. The second item down is ‘Remote Desk Top’. Put a check next to the text that reads ‘Allow users to connect remotely to this computer.’
Men hvor er "system window" - vores er selvfølgelig alt på dansk, så det gør jo også det hele meget lettere :? ?

Josefine
Geni
Geni

Re: Windows skærmdeling?

Indlæg af Josefine » 16. aug 2012, 21:37

Nå, jeg fandt ud af det.... :D
Blev bare nødt til at installere VNC på vores Windows, så virkede det.

Besvar