En bærbar kan godt tåle at blive rimelig varm bare ikke for varm. En Intel processor kan godt blive 70 grader og et GFX kan godt tåle omkring de 100. Men jeg ville nok ikke have den i skødet hvis jeg var dig imens du spiller.
Det ikke fordi det er "farligt" at ændre ved clock hastigheden (som det hedder), man skal bare vide hvad det er man gør. Da det man gør kan have en konsekvens. Og at ændre clock hastigheden på alt andet end memory hjælper, bare ikke tro at det hjælper meget. Det lidt ligesom at tune en bil fra at køre 100 til 110. Det er ikke meget mere den køre men det er mere.
Og man kan snakke om det i rigtig lang tid, men alt i alt. Hvis du skal have ændret disse indstillinger. Så foreslår jeg dig at det er en over teamviewer eller et andet program. Sådan så personen der ved hvad han gør, kan følge med i eventuelle problemer der kunne udvikle sig. Det ikke sikkert at der ville, men det burde man gøre for at det ikke tilfældigvis skulle ske noget med din MacBook Pro.
Jeg kunne da ikke selv tænke mig at der skete noget med min MacBook Pro, den bruger jeg jo til alt. Og at få fikset eventuelt GFX kortet (som er loddet på bundkortet ville jeg lige tilføje) det er ikke noget man bare lige skifter. Så skifter man hele bundkortet plus GFX kortet som sidder på.
memory hastighed er hvor hurtigt GFX (grafikkortets) kortets GPU (den processor som sidder på kortet) kan hente data fra de ram som sidder på GFX kortet, og vise dette på skærmen. Og du kan clocke de forskellige GPU,er så meget man ville i GHz (som forslået) men hvis ikke at ram,ne kan følge med, så er det lidt som at prøve at køre 110 på motorvejen, men du kan kun køre 100 fordi du samtidig holder foden på bremsen.
I min verden er alt dette noget man analysere inden man clocker tingene, for at se om det overhoved kan betale sig. For din MacBook er ikke nødvendigvis ens til min MacBook hvis de er købt på forskellige tidspunkter. Og det er lidt det jeg føler der er taget udgangspunkt i, i denne tråd. At fordi to personer har MacBook,s så er de ens og kan derfor løses på samme måde.
Edit. Her er der muligvis noget som kan se clock speeds på OS X
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=106083
For at se hvilket GFX kort du har (på en nem måde) Josefine kan du i terminal skrive
/usr/sbin/system_profiler |grep NVIDIA |grep GeForce
Men altser. Selvom at man gerne ville overclocke hastigheden på grafikkortet. Så er jeg ikke sikker på hvor smal en sag det er på OS X.