google adsense
hej thomas skal man betale skat af det man tjener på google adsense og kan man godt få sine forældre til at lave en konto for en fordi man skal være 18 år ? (spørger fordi du bruger det på nemprogrammering.dk)
Re: google adsense
Hej Jacob
,
Det korte svar er JA, du skal betale skat af alt du tjener via Adsense. Adsense opgiver det dog ikke til skat, så det er dit eget ansvar at få det indberettet til skat.
Alt efter hvordan du skruer din hjemmeside sammen vil man oftest have udgifter hertil. Disse udgifter kan du selvfølgelig trække fra det du tjener. Det er altså kun det du tjener netto på reklame du skal betale skat af...
Det korte svar er JA, du skal betale skat af alt du tjener via Adsense. Adsense opgiver det dog ikke til skat, så det er dit eget ansvar at få det indberettet til skat.
Alt efter hvordan du skruer din hjemmeside sammen vil man oftest have udgifter hertil. Disse udgifter kan du selvfølgelig trække fra det du tjener. Det er altså kun det du tjener netto på reklame du skal betale skat af...
kan du forklare det lidt bedre forstod det ikke helt
JA - du SKAL betale skat af din Adsense indkomst.
Men hvis du nu f. eks. har brugt 200 kr. på et webhotel og tjent 300 kr. på adsense så skal du kun betale skat af de 100 kr der er tilbage.
Du skal dog til hver en tid kunne bevise at du rent faktisk har haft en udgift på 200 kr til webhotel, ellers vil SKAT ikke tro på dig...
Men hvis du nu f. eks. har brugt 200 kr. på et webhotel og tjent 300 kr. på adsense så skal du kun betale skat af de 100 kr der er tilbage.
Du skal dog til hver en tid kunne bevise at du rent faktisk har haft en udgift på 200 kr til webhotel, ellers vil SKAT ikke tro på dig...
tak, så forstod jeg det 
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Hej Jacob.
En ting som jeg vil råde dig til hvis du ikke er så meget inde i reglerne fra SKAT og det så skal du tage og lave dig et regnskab kun til din hjemmeside, gem alle bonner og kvitteringer udskrevet så det altid er sikkert at du har det. For hvis du ikke har det så kan du nemt få næsen i klemme hos SKAT og det ønsker du virkelig ikke selvom det måske er 100kr. vi taler om.
Mvh. Daniel - Moderator på NemProgrammering Forum
En ting som jeg vil råde dig til hvis du ikke er så meget inde i reglerne fra SKAT og det så skal du tage og lave dig et regnskab kun til din hjemmeside, gem alle bonner og kvitteringer udskrevet så det altid er sikkert at du har det. For hvis du ikke har det så kan du nemt få næsen i klemme hos SKAT og det ønsker du virkelig ikke selvom det måske er 100kr. vi taler om.
Mvh. Daniel - Moderator på NemProgrammering Forum
jeg er 12 år og den side jeg har er en blog fra blogger.com og jeg laver det med min nabo som er 18 og vi har ingen udgifter til siden
men jeg vil gerne vide hvordan man fortæller SKAT hvad man tjener på det ?
men jeg vil gerne vide hvordan man fortæller SKAT hvad man tjener på det ?
Tror det er nemmest at du snakket med dine forældre om hvordan du skal inbberette. Når du kun er 12 gælder der nogle specielle regler for hvor meget du må tjene uden at betale skat. Kan ikkelige huske hvordan det er, men dine forældre burde kunne hjælpe dig...
SKAT kan godt værelidt indviklet så jeg kan ikke rådgive dig om din specifikke situation desværre
.
SKAT kan godt værelidt indviklet så jeg kan ikke rådgive dig om din specifikke situation desværre
okay tak for alt jeres hjælp 
-
Stephenkelvin
- Begynder
Tak for dit svar, som jeg også var stiller det samme spørgsmål.